ethercrypto

ethercrypto

معیارهای محتوای خوب

۶ بازديد

همونطور که گفتیم، شما برای اینکه بتونین کسب و کار و وبسایت اینترنتی خودتون رو گسترش بدین، باید از محتواهای با کیفیت استفاده کنین تا رضایت کاربران رو کسب کنه و گوگل نیز بر اساس میزان رضایت کاربران به سایت شما رتبه بده. بنابراین، باید با برخی از معیارها اشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش به بررسی معیارهای محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• کیفیت بالای محتوا

یکی از ویژگی های محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، کیفیت بالای محتوا هست. محتوای با کیفیت محتوایی هست که بتونه بخ خوبی مفاهیم مورد نیاز رو پوشش بده و جزئیات رو در بر بگیره. همچنین مستند به منابع معتبر باشه و اعتماد مخاطب رو در مورد درستی اطلاعات جلب کنه. از موارد مهم درگیر رعایت قواعد سئو در اون هست. محتوای خوب نباید غلط املایی، انشایی و نگارشی داشته باشه و حداقل یبار ویراستاری و بازبینی اون ضروری هست. داشتن تصاویر با کیفیت و مرتب نیز کیفیت محتوای شما رو بالا می بره و شما رو از رقیب ها متمایز می کنه.

• داشتن هدف در محتوا

یکی دیگه از ویژگی های محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، داشتن هدف در محتوا هست. محتوای خوب یه محتوای هدفمند هست. به عبارت دیگه، محتوای شما مخاطب به خصوصی داره و برای همه افراد نوشته نشده. یه محتوای هدفمند بر اساس تحقیق کلمات کلیدی و هدف جستجوی کاربران و مخاطبان مخصوصی تولید شده. خدمات و کالای شما مناسب گروه خاصی از مخاطبان هست. بنابراین، محتوای تولید شده باید بتونه نیاز این گروه از افراد رو به خوبی پوشش بده و مشکلات اون ها رو برطرف کنه.

• اثر نهایی مفید محتوا

یکی دیگه از ویژگی های محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، اثر نهایی مفید محتوا هست. بهتره بدونین محتوایی که تولید می کنین، باید اثربخشی لازم رو داشته باشه. این محتوا باید در زمان مناسب منتشر بشه و به راحتی در دسترس کاربران و موتور جستجو قرار بگیره. به رسانه ای که در اون محتوا رو منتشر می کنین، توجه داشته باشین و محتوا رو در رسانه مناسب خودش منتشر کنین. لحن شما تاثیر زیادی بر روی مخاطب داره و باید با توجه به گروه خاص مخاطبی که دارین، لحن خودتون رو تنظیم کنین.

دلایل تولید محتوا

۶ بازديد

افزایش اعتماد کاربران

یکی دیگه از دلایل تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت، افزایش اعتماد کاربران و مشتریان هست. تصور کنین وارد وبسایتی شدین که فقط محصولاتی رو به همراه چند تصویر، قیمت و چند خط توضیحات درج کرده. اکثر مشتریان ترجیح میدن از وبسایتی خرید کنند که دارای توضیحات کاملی به همراه نقد و بررسی محصول باشه، تصاویر و ویدیوهای کاملی از اون قرار داده و جای هیچ ابهامی برای کاربر باقی نذاشته باشه.

• بازاریابی ارزان

یکی دیگه از 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت، قابلیت بازاریابی ارزان و کم هزینه هست. شما به سراغ هر روش بازاریابی دیگه که برین باید هزینه های زیادی صرف کنین. شاید تولید محتوا رو بشه با هزینه های خیلی کم و بعضی وقت ها با صرف چند ساعت زمان انجام داد و از اون نتیجه های چشمگیری گرفت. بنابراین، برای اینکه بتونین بازدید سایت خودتون رو افزایش بدین و بازدیدهای خودتون رو زیاد کنین، باید تولید محتوا رو جدی بگیرین، چون تولید محتوای روش بازاریابی کم هزینه هست.

• محتوا حکم سوخت اولیه سئو را دارد!

یکی دیگه از 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت این هست که محتوا حکم سوخت اولیه سئو را دارد. بهتره بدونین بدون محتوا شما هیچ جایگاه و رتبه ای در صفحه نتایج گوگل ندارین که بخواهین در اون عبارت کلیدی هدفتون رو قرار بدین. همچنین بدون محتوا کاربران شما هیچ صفحه ای رو نمی تونن پیدا کنند و اطلاعات اون رو مطالعه کنند. بدون وجود محتوا هیچ اطلاعاتی وجود نداره تا بقیه بتونن به اون لینک بدن و شما هیچ زمان نمی تونین در زمینه لینک سازی عملکرد خوبی داشته باشین.

عوال موثر در سرعت سایت

۶ بازديد

یکی از نکات مهم در طراحی و نمایش سایت، سرعت سایت هست. این روزها سرعت سایت به فاکتوری مهم تبدیل شده که می تونه بازدیدکننده های زیادی رو به دلیل کندی بارگذاری صفحات سایت از دست بدین. به خصوص در مورد سایت های تجاری این امر زیان اقتصادی بسیاری رو به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت بپردازیم.

• بهینه سازی HTML

یکی از عوامل موثر در سرعت سایت، بهینه سازی HTML هست. بهتره بدونین در زمان تولید محتوا برای سایت از فرایند copy و paste استفاده نکنین. برخی از افراد مطالب خودشون رو در یه فایل متنی جمع آوری می کنند و در آخر کل متن رو کپی و در سایت قرار میدن. انجام این کار باعث ایجاد پیچیدگی در صفحات HTML شده و سرعت لود صفحه رو کاهش میده. به همین دلیل باید از فرمت ساده نوشتاری به منظور جلوگیری از پیچیدگی استفاده کرد.

• هاست یا فضای میزبانی

یکی دیگه از عوامل موثر در سرعت سایت، هاست یا فضای میزبانی هست. بنابراین، در زمان خرید هاست به عوامل مختلفی مثل میزان بازدیدکننده های سایت و حجمی از محتوا که قرار گرفته در سایت خود قرار بدین، توجه داشته باشین. چون اگه هاستینگ وب سایت شما نتونه این تقاضا ها رو پشتیبانی کنه، به احتمال زیاد سایت شما کند و متناوب بشه. البته این اتفاق بیشتر در هاست های اشتراکی می افته. بهتره با صرف هزینه یه سایت اختصاصی تهیه کنین و به افزایش سرعت لود و بارگذاری سایت خودتون کمک کنین.

• افزونه یا پلاگین ها

 

یکی دیگه از عوامل موثر در سرعت سایت که باید بهش توجه داشته باشین، افزونه یا پلاگین هاست. بهتره بدونین برای بارگذاری ویجت ها و پلاگین ها که ویژگی ها و خصوصیات خاصی رو برای سایت ما به ارمغان میارن، سایت باید کار بیشتری انجام بده. در نتیجه باعث کند شدن سایت میشه. بنابراین، سعی کنین در وب سایت اینترنتی خودتون از افزونه ها یا پلاگین های کمتری استفاده کنین تا سرعت سایت شما بیشتر بشه و کاربران با مراجعه به سایت شما در عرض 3 ثانیه وارد سایت بشن و فعالیت های خودشون رو انجام بدن.

انواع سیستم های مدیریت محتوا

۶ بازديد

همونطور که گفتیم، سیستم مدیریت محتوا یا CMS نوعی سیستم نرم افزاری هست که به شما این امکان رو میده تا محتواهای خودتون رو انتشار و مدیریت کنین. امروزه سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های یه سیستم مدیریت محتوای خوب بپردازیم.

• یکی از ویژگی های یه سیستم مدیریت محتوای خوب این هست که باید شامل روش ساده برای انتشار محتوای جدید باشه. بهتره بدونین یه CMS خوب باید دارای یه ویرایشگر متن قدرتمند در حین حال با ظاهری ساده باشه که شخص بتونه به راحتی با اون محتوای جدید خودش رو انتشار بده.

• یکی دیگه از ویژگی های یه سیستم مدیریت محتوای خوب این هست که باید قابلیت طبقه بندی محتوا یا دسته بندی و برچسب گذاری محتوا رو برای کاربران فراهم کنه تا به راحتی بشه مطالب رو سازماندهی کرد.

• یکی دیگه از ویژگی های یه سیستم مدیریت محتوای خوب این هست که باید قابلیت ویرایش صفحه رو داشته باشه. به غیر از انتشار محتوا، شما باید انواع مختلفی از صفحات رو برای سایت خودتون به وجود بیارین. سیستم های مدیریت محتوا باید برای شما ابزارهای لازم برای انجام این کار رو ارائه بدن.

• یکی دیگه از ویژگی های یه سیستم مدیریت محتوای خوب این هست که قابلیت سفارشی سازی رو داشته باشه. این قابلیت به این معنی هست که شما به راحتی بتونین ویژگی ها و گزینه های دلخواه خودتون رو به وبسایت اضافی کنین.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین سیستم مدیریت نوعی پلتفرم نرم افزاری هست که این امکان رو به شما میده تا به راحتی محتواهای خودتون رو مدیریت کنین و یه سایت داشته باشین. به طور معمول صفحات وبسایت به زبان های برنامه نویسی HTML، JavaScript و CSS نوشته میشن. اگه می خواهین یه وبسایت بدون استفاده از CMS بسازین، لازمه این زبان ها رو یاد بگیرین و کدهای زیادی رو بنویسین. ولی سیستم های مدیریت محتوا این مشکل رو برطرف کردن و شما بدون نیاز به یه خط کدنویسی می تونین سایت خودتون رو طراحی کنین.

امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و وبسایت ها، سیستم های مدیریت محتوا و CMS زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. همین موضوع نیز باعث شده تا پیدا کردن بهترین سیستم های مدیریت محتوا کار سختی بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله انواع سیستم های مدیریت محتوای سایت رو بیشتر بشناسید، به معرفی بهترین سیستم های مدیریت محتوا بپردازیم.

انواع لحن های نگارشی در تولید محتوا

۶ بازديد

بهتره بدونین انواع لحن های نگارشی در تولید محتوا وجود داره و اغلب یه وبسایت و کسب و کار از ترکیبی از لحن های مختلف استفاده می کنه تا بتونه لحن برند خودش رو ایجاد کنه. این لحن برند منحصر به فرد بوده و برای افرادی که قبل از این با اون برند برخوردی داشتن، آشنا و قابل تشخیص خواهد بود. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله انواع لحن های نگارشی و تاثیر آن بر کیفیت محتوا، به معرفی انواع لحن های تولید محتوا بپردازیم.

• یکی از انواع لحن های تولید محتوا، لحن رسمی هست که زمانی استفاده میشه که می خواهین بسیار حرفه ای به نظر بیایین. برای تولید محتوای B2B این لحن محتوا می تونه مناسب باشه. همونطور که می دونین، این لحن موارد استفاده خودش رو داره.

• یکی دیگه از انواع لحن های تولید محتوا، لحن غیررسمی هست که در اون می خواهین فضایی صمیمی بین خود و مخاطبان خود ایجاد کنین. همیشه اینجوری نیست که بخواهیم یه فاصله ای بین ما و مخاطبان یا کاربران سایت باشه.

• یکی دیگه از انواع لحن های تولید محتوا، لحن طنز هست. بهتره بدونین لحن محتوا می تونه رسمی و در عین حال طنزآلود باشه. ولی لحن غیر رسمی شاید برای به کار بردن طنز گزینه مناسب تری باشه. خب بامزه بودن گاهی سخته و اگه نمی تونین بامزه باشین، اعتراف کنین که نمی تونین.

• یکی دیگه از انواع لحن های تولید محتوا، لحن محترمانه هست. توصیه می کنیم که هر کدوم از انواع لحن ها رو که برای تولید محتوا انتخاب می کنین، محترمانه بنویسین. شما نمی تونین برای همه مخاطبان خود مرز دقیق طنز و خودمونی بودن و بی ادبی رو تعیین کنین، پس مراقب باشین.

• یکی دیگه از انواع لحن های تولید محتوا، لحن جدی هست که در مقابل لحن طنز قرار می گیره و بر اساس مناسبات بین کسب و کار شما و مخاطبان، گاهی لازمه که لحن برند جدی باشه.

تاثیر لحن بر کیفیت محتوا چیست؟

همونطور که گفتیم، لحن محتوا یکی از روش هایی هست که شرکت های به کمک اون با مخاطبان خودشون ارتباط برقرار می کنند. انتخاب کلمه ها، سبک نوشتار، ترتیب قرار گرفتن کلمات در کنار همدیگه، همه و همه در تعیین لحن محتوا موثر هستن. برندها نیاز دارن تا هویت خودشون رو داشته باشن و نحوه ارتباط با مخاطب نیز بخشی از فرایند هویت سازی یه برند یا کسب و کار اینترنتی هست. به این ترتیب، اگه شما نیز دوست دارین تا با استفاده از محتوا با مشتریان و کاربران خود ارتباط برقرار کنین، سعی کنین تا برای خودتون یه لحن نگارشی انتخاب کنین و محتواهای خودتون رو با استفاده از اون لحن نگارشی بنویسین.

اگه بخواهیم رک باشیم، باید بگیم که لحن نگارشی تاثیر زیادی بر کسب و کار و کیفیت محتوا و جذب مشتری و مخاطبان داره. بسته به نحوه ارائه پیام خود، می تونین هم مخاطب رو از خود بیگانه کنین و هم اون رو به سمت خودتون جذب کنین. به طور کلی داشتن یه لحن نگارشی تعریف شده، می تونه به طریق مختلفی برای شرکت شما مفید باشه. لحن نگارشی می تونه در کسب و کار شما ثبات ایجاد کنه. همچنین زمانی که شما از لحن خاصی در محتوای خودتون استفاده کردین، مخاطبان به کسب و کار شما شخصیت می بخشن.

ویژگی های محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو

۶ بازديد

ما سعی می کنیم در مقاله ویژگی های محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چیست؟ اطلاعاتی در مورد محتوای خوب برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های یک محتوای مناسب برای کاربر و موتور جستجو بپردازیم تا بتونین بهترین محتوا رو تولید و در سایت منتشر کنین یا در هنگام سفارش تولید محتوا به آن توجه داشته باشین. بهتره بدونین هنگامی که در سایت خودتون محتوا تولید می کنین، در واقع پیامی رو برای کاربران و مخاطبات خود به اشتراک میذارین. به این ترتیب، باید در انتشار محتوا دقت زیادی داشته باشین تا بتونین هدف خودتون رو به صورت کامل و مشخص عنوان کنین. شما با کمک تولید محتوا هست که می تونین از نظرات مخاطبین خود باخبر شده و با نیازهای اون ها آشنا بشین. معمولا برای تولید محتوا در وبسایت خود باید از ویژگی های محتوای خوب مطلع باشین تا بتونین محتوایی رو تولید کنین که مخاطب پسند باشه و باعث افزایش ترافیک وبسایت و به دست آوردن رتبه و جایگاه مناسبی در گوگل بشین.

محتوای خوب چه محتوایی است؟

محتوای خوب، محتوایی هست که هم موتور جستجو و هم افراد اون رو به راحتی درک می کنند و از دید اون ها گزینه خوبی هست. به عبارت دیگه، محتوای خوب باید هدف خاصی داشته باشه و خواننده ها رو به سمت خودش جذب کنه. هم اکنون انواع متفاوتی از محتواها مثل محتوای ویدیویی، تصویری، متنی و... وجود دارن که هر کدوم جنبه های مثبت خاصی رو ارائه میدن. بنابراین، اگه شما از ویژگی های یک محتوای مناسب برای کاربر و موتور جستجو مطلع باشین، می تونین محتوایی رو تولید کنین که فهم و درک اون راحت باشه و رضایت مخاطبین رو به دست بیارین و سپس گوگل با توجه به این میزان رضایت، رتبه خوبی رو به سایت و محتوای شما در صفحه نتایج بده.

ترفندهای محتوانویسی برای وب سایت ها و فروشگاه ها

۶ بازديد

ما سعی می کنیم در مقاله ترفندهای محتوانویسی برای وب سایت ها و فروشگاه ها، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی ترفندهای تولید محتوا برای سایت بپردازیم و نحوه محتوا نویسی برای سایت ها رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین اگر قصدتون سفارش تولید محتوا یا تهیه اون هستش. بهتره بدونین افراد زیادی برای رشد کسب و کار خود به محتوا نویسی و بازاریابی محتوا روی آوردن. چون محتوا نویسی فرصتی هست که می تونین برای اثبات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنین. این محتوا می تونه شامل وبلاگ نویسی، ویدیو، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیک یا وبینار و انواع دیگر محتوا باشه. همچنین ایجاد محتوای کاربردی، اصلی ترین ابزار بهینه سازی موتور جستجو هست. بدون محتوا چیزی برای جستجو در صفحات وب به اشتراک گذاشتن وجود نداره. اصل و اساس بازاریابی درونگرا در سایت بر تولید محتوای جذاب هست.

محتوا چیست؟

محتوا بخش مهم و ضروری برای ایجاد ارتباط بین کسب و کار و مشتری هست. به کمک محتوا هست که مردم اطلاعات برند رو پیدا کرده، از اون استفاده نموده و به اون عمل می کنند. در حال حاضر که بسیاری از کسب و کارها در مورد مدیریت محتوا، توسعه محتوا، استراتژی محتوا و هر چیز دیگه محتوا صحبت می کنند، پیدا کردن معنی دقیق محتوا سخته. همچنین محتوا اطلاعات و تجربه هایی هست که به دست کاربر نهایی یا مخاطب میرسه. 

چیزی هست که از طریق برخی از رسانه ها به صورت صوتی، متنی یا از طریق هر کدوم از هنرهای مختلف بیان میشه. محتوا ارائه اطلاعات با یه هدف خاص به مخاطبان از طریق یه کانال و در یه فرم خاص هست. به این ترتیب، شما نیز می تونین با انتشار محتوا در وبسایت خودتون با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و میزان بازدید و فروش محصولات و خدمات سایت خودتون رو افزایش بدین و درآمد زیادی به دست بیارین.

نحوه محتوا نویسی برای سایت ها چگونه است؟

با توجه به نیاز فراوان به تولید محتوا در گسترش تکنولوژی به دلیل اینکه ایجاد یه وبسایت هزینه کمتری نسبت به کسب و کار سنتی داره و همچنین گسترده تر از کسب و کار سنتی هست و به یه فضای به خصوصی محدود نیست، در کسب و کارهای آنلاین نیاز به تولید محتوا احساس میشد، به همین دلیل کار تولید محتوا یا محتوا نویسی ایجاد شد. به عبارت دیگه، به مرور زمان و با گسترش فضای اینترنت و تکنولوژی همه چیز پیشرفت کرد و تعداد سایت های مختلف به مرور زمان بیشتر و بیشتر شد، شرکت گوگل برای این ابزار خود الگوریتم هایی رو در نظر گرفت که افراد در صورت رعایت کردن همه اون ها به اصطلاح تولید محتوا سئو شده رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب می کنند و سایت ها در صفحات اول به نمایش در میان.

یادگیری این قوانین و الگوریتم های گوگل برای کار تولید محتوا نویسی ضروری هست. رتبه گرفتن در گوگل فقط به قوانین سئو مربوط نمیشه و سایتی که بیشتری بازدید رو داشته باشه و مخاطبان زیادی به اون وبسایت علاقه داشته باشن نیز از معیارهای گوگل برای افزایش رتبه هست. البته این رو نیز باید فراموش نکنیم که کار تولید محتوا تنها محتوای متنی نیست و انواع محتواهای دیگه از جمله محتوای تصویری، محتوای ویدیویی، محتوای صوتی نیز وجود داره و برای فعالیت در اون ها نیز باید اصول و قواعد خاصی رو آموزش دید و اقدامات به خصوصی رو انجام داد. ولی میشه همراه این نوع محتوا ها برای تاثیرگذاری بیشتر محتوای متنی نیز استفاده کرد.

سفارش تولید محتوا

۶ بازديد

تولید محتوا چیست

تولید محتوا به مجموعه ای از متن ها، تصاویر، ویدیو، صدا و ... گفته می شود که عمل انتقال اطلاعات را انجام می دهد. یک کسب و کار برای نشان دادن خدمات خود از تولید محتوا استفاده می کند. ما با پست کردن یک عکس و متن در اینستاگرام تولید محتوا انجام می دهیم. حتی قبوض خدماتی هم تولید محتوا هستند؛ زیرا یک سری اطلاعات را به ما منتقل می کنند.اگر شما هم برای سئو سایت خود نیاز به سفارش تولید محتوا دارید میتوانید از سایت تولید محتوا محتواکده کمک بگیرید.

اهداف تولید محتوا چیست

در تولید محتوا شما باید به نیازهای کاربران توجه کرده و محتوای خود را بر اساس پاسخ به نیاز کاربران تولید کنید. در واقع وقتی که شما از تولید محتوا در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید، این محتوا با هدف جذب کاربران تولید می شود. پست های وبلاگ به منظور افزایش آگاهی در زمینه های خاص تولید می شوند.  تولید محتوای متنی  برای شرح محصول، با هدف ترغیب مشتری به خرید انجام می شود.

یک شرکت یا سازمان از محتوای تولیدی برای معرفی خدمات خود استفاده می کند. محتوا گاهی فقط با هدف سرگرمی تولید می شود.

تولید محتوا

۶ بازديد

تولید محتوا چیست؟ احتمالاً گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر! شما در این زمینه تنها نیستید، گوگل روزانه به ۴ میلیارد درخواست جستجو پاسخ می‌دهد. زمانی که سؤالی را در نوار جستجو وارد می‌کنید، لینک‌هایی که مشاهده می‌کنید «محتوا» هستند. ما به صورت روزانه در حال استفاده از محتوا هستیم.

محتوا شکل‌های مختلفی دارد، شما ممکن است به دنبال راهنمای دیجیتال مارکتینگ باشید یا به سراغ مقاله‌ای درباره علائم بیماری بخصوصی بروید. همه‌ی این موارد شکل‌هایی از تولید محتوا هستند.

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره‌ی ما را به خود اختصاص می‌دهد. پرهیز از محتوا کار دشواری است. محتوا به سؤالات ما پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند و به تصمیم‌گیری‌های ما کمک می‌کند.

محتوا به ما کمک می‌کند به جذب، تعامل و خوشحال کردن مشتریان خود بپردازیم، بازدیدکننده‌های جدیدی را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنیم به عبارت دیگر، اگر به تولید محتوا نپردازید، از دنیای اطراف خود عقب می‌مانید.

آشنایی با تولید محتوا

۶ بازديد

یکی از روش‌های شناخته شدن، دیده شدن و ماندن در عرصه‌ی رقابت تبلیغات است. تبلیغ در تعریف کلاسیک آن یعنی چیزی را به مخاطب معرفی کردن؛ یک‌جور معرفی یک‌طرفه و با واسطه. مثلاً وقتی آگهی تبلیغاتی یک محصول خوراکی از تلوزین پخش می‌شود، بیننده صرفاً با آن محصول آشنا می‌شود و تمام. نقش مشارکتی مخاطب محدود به دیدن و شناختن است. در دنیای مارکتینگ از جایی به ‌بعد اثرگذاری تبلیغات کم شد و صاحبان کسب‌وکارها فهمیدند برای ماندن و بردن در صحنه‌ی رقابت به چیزی فراتر از صرف حرف زدن یک‌طرفه نیاز دارند. این‌جا بود که تعامل، گفت‌وگو و مشارکت دوطرفه میان تولیدکننده و مصرف‌کننده پا به عرصه‌ی مارکتینگ گذاشت و تولید محتوا معنا گرفت.

تولید محتوا! همین دو کلمه‌ی ساده آغاز فرایندی حیاتی برای دوام آوردن و رونق یک کسب‌وکار در رقابت و جنگ نفس‌گیر دنیای تجارت است. تعریفی که از محتوا ارائه کردیم را به‌یاد بیاورید. حالا برویم سراغ تولید محتوا.

تولید محتوا ایجاد سیستمی یکپارچه به‌ منظور تولید و انتشار محتوا برای گروه مشخصی از مخاطبان است. پس تولید محتوا نه یک هدف، که وسیله‌ است؛ وسیله‌ای برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه شما.

برگردیم به یکی از تعریف‌های محتوا: ایده‌ای که عینی شده و قابل دیدن است. در فرایند تولید محتوا همه‌چیز از همین ایده شروع می‌شود. تولید محتوا به‌طور کلی یعنی طرح مسئله، بسط و گسترش دادن طرح، نوشتن، ویرایش و نهایتاً انتشار ایده و موضوعی جدید که می‌خواهید درباره‌ی آن با دیگران حرف بزنید.

بیایید کمی وارد جزئیات شویم. تولید محتوا یک پروسه‌ی چندمرحله‌ای است. در این پروسه اطلاعات مفید، مؤثر، فکرشده و هدفمند در قالبی مناسب و از طرق (رسانه‌های) مختلف به گروه خاصی از مخاطبان ارائه می‌شود. مثلاً مقالات منتشرشده در وب‌سایت‌ها، فیلم‌های سینمایی، اخبار تلوزیونی، برنامه‌های رادیویی، اپلیکیشن‌های نصب‌شده بر روی تلفن‌های هوشمند، کتاب‌های چاپی و الکترونیکی، مجلات و... هرکدام به‌منظور برقراری ارتباط با مخاطب خاص خودشان، مسائل، دغدغه‌ها و اطلاعات برنامه‌ریزی‌شده‌ای را با هدف مشخص در قالب‌های مجزا از طریق رسانه‌ی خود منتشر می‌کنند. محتوا راه ارتباطی ارائه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان است.